dinsdag 14 oktober 2014

Candlelight diner

Candlelight diner

Elk jaar komt hij terug: je verjaardag!
Zelf vind ik het erg leuk om mijn verjaardag te vieren en dan juist eens goed uit te pakken met lekker eten.
Dit jaar wilde ik het eens anders doen en heb ik een aantal vrienden uitgenodigd voor een Candlelight diner a la Hyacinth Bouquet uit de televisie serie Keeping up appearances.

Om volledig in "style" te dineren heb ik mijn gasten gevraagd zich te kleden als één van de typetjes uit de serie.
De tafel hebben hebben we natuurlijk gedekt met mooi Engels servies en twee kandelaars met grote kaarsen en op de achtergrond klonk klassieke muziek.
In het menu heb ik zoveel mogelijk Engelse gerechten geprobeerd te verwerken. Zo stond er een shepherd'pie en een steak and ale op tafel.

Een half uur voor dat de gasten kwamen hebben we ons verkleed en stond de tafel klaar.
Al snel werd er op de deur geklopt en kwamen er een Onslow, Richard en een Rose binnen.
Ook mochten Daisy, Elisabeth en de vicar niet ontbreken. Zelf was ik The lady of the house.
Het was fantastische om een tafel vol bijzondere gasten te hebben en het was dubbel zo leuk om voor ze te koken.



Eén van de recepten die ik voor mijn gasten gemaakt heb is een vanille panna cotta met aardbeien. Dit recept kun je vanmiddag terug vinden onder het kopje recept van de week.

Het was een fantastische avond en een goed begin van een nieuw levensjaar!


Dank lieve vrienden! 


















Andere foto's: Martha ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten